PRØV COASTAL-ROING I CHRISTIANIA ROKLUB

Coastal-roing en spennende form for roing som kombinerer utfordringene ved å ro på åpent vann, navigasjon og konkurranse.

Coastal-roing har opplevd økende popularitet over hele verden som en spennende og utfordrende idrett. Det tiltrekker seg både erfarne roere og de som er nye i sporten, og det er et voksende fellesskap av klubber og arrangementer dedikert til coastal-roing.

Coastalroing er et satsningsområde for World Rowing (FISA) og for Norges Roforbund. Det blir en OL disiplin fra 2028 og derfor begynner interessen for denne historiske delen av roingen som coastal er, å bli stor!

Coastalbåtene er enkle å ro, de ligger godt i vannet og er derfor med på å gi en fin treningsopplevelse for alle aldersklasser både med tanke på konkurranse og mosjon. Spesielt egnet er denne delen av roingen der sjøen kan være urolig.

Christiania Roklub arrangerer NM i coastalroing i samarbeid med Tønsberg Roklub, på Hvasser siste helg i august 2024. Dette kan være et fint mål å ha for dem som vil være med på rokurs i vår.

Har du lyst til å prøve? Ta kontakt med Christiania Roklub  på følgende mailadresse:

coastal@christianiaroklub.no