Roskole vår 2024 - 4. - 5. mai

Christiania Roklub er Oslofjordens største klubb og har et godt utvalg av båter og roere i alle aldere.

Vi arrangerer nå roskole for å introdusere flere til denne flotte sporten. Neste roskole vil avholdes 4. - 5. mai 2024. Blir du med?

Bilde fra NM i roing på flattvann

På roskolen lærer du lærer du grunnleggende roteknikk, ord og uttrykk, sikkerhetsregler og hvordan båtmateriell behandles. Kurset går over en helg med tilbud om videre instruksjon fire ettermiddager i de påfølgende ukene. Du må være svømmedyktig for å kunne delta. Etter endt kurs er du velkommen til å prøve deg på vannet sammen med våre erfarne roere. På Kongen holder vi til med et Coastal-miljø og en Tur- og Mosjonsgruppe. På Bogstadvannet ror våre voksne Mastersroere og våre konkurranseroere.

Tid og sted

Neste kurs er helgen  4. - 5. mai 2024. Vi starter kl 10.00 både lørdag og søndag, og holder på til rundt 15.30-16.00.

Lørdag starter vi med teknikktrening på land (romaskiner og jigg) og går så ut i båt etter lunsj. Søndag blir det to økter på vannet.

Oppmøte på Kongen hos Christiania Roklub i Frognerkilen. Kart

Mat og drikke

Ta med matpakke til lunsj og en vannflaske. Roklubben holder kaffe og te.

Klær

Treningstøy som passer til sykling passer stort sett også fint til roing. Det viktigste er at klærne er rimelig tettsittende slik at ikke tommel eller åre henger seg fast i tøyet når du ror. Sko eller sandaler bør tåle litt vann.

Strandsko, sandaler eller gamle joggesko fungerer bra forutsatt at skoene har smal hel. Joggesko med bred hel passer ikke i robåten med mindre du har skostørrelsen under 40. Det er også mulig å ro i bare sokker.

Flytevest får du låne av klubben.

Det er garderober og dusj i klubbhuset. Ta med egen hengelås om du vil låse inn verdisaker.

Betaling

Deltakeravgiften på kr 2300,- betales på VIPPS: Christiania Roklub # 708411, etter du har sendt mail til roskole@christianiaroklub.no om at du vil melde deg på.

Tilbud om rotrening med instruksjon fire etterfølgende mandag ettermiddager er inkludert i prisen. På disse dagene starter vi kl 17:30 og holder på til rundt 20:00. Det er ikke obligatorisk å delta alle gangene. Etter helgekurset er du også velkommen til å delta på fellestreninger, dersom du synes klar for det, på tirsdager og torsdager kl 17.30

Bilde fra konkurranse i coastal-roing

Medlemskap

Vi ønsker selvfølgelig at du skal få lysten til å fortsette og bli en del av oss i CR.

Les mer om medlemskap

Annet

Kontakt oss gjerne  på styret@christiania-roklub.no om det er noe annet du lurer på.

Vi kan love deg mange flotte ro-opplevelser!